Tanıtım
Genel Bilgiler
Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı; hemşirelik eğitimi için temel bilim niteliği taşır. Tüm hemşirelik meslek dersleri için temel oluşturarak hemşirelik mesleğinin diğer sağlık mesleklerinden farklılaşmasını sağlar. Bu özelliği nedeniyle, temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerinin ilke ve yöntemlerinden yararlanarak hemşireliğe özgü temel bilgi, beceri ve davranışları formüle eden zengin bir açılıma sahiptir.
Fakültemiz Hemşirelik ve Ulusalararası Hemşirelik lisans programlarında bulunan Hemşirelik Tarihi ve Kavramsal Çerçevesi, Hemşirelik Esasları, Hemşirelikte Etik, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hemşirelik Bilişimi, Hemşirelik Bakımı Yönetimi I-II, Nursing History and Theoretical Framework, Fundamentals of Nursing, Ethics in Nursing, Health Assessment, Nursing Informatics ve Nursing Care Management I-II dersleri Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı tarafından yürütülmektedir.
Hamidiye Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesindeki lisansüstü programlarda, Hemşirelik Kavram ve Kuramları, Hemşirelik Esasları-I/II, Hemşirelik Süreci, Hemşirelikte Etik, Hemşirelikte Farmakolojinin Yeri, Sağlığı Değerlendirme, Hemşirelikte Yapay Zeka, Hemşirelik Kuramları, Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Süreci ve Sınıflandırma Sistemleri, Hemşirelikte İlaç Uygulamaları, Hemşirelik Esaslarında İleri Konular I/II/III/IV ve Sağlıkta Bilişim Teknolojileri dersleri Ana Bilim Dalımız öğretim üyeleri sorumluluğunda verilmektedir. Hemşirelik Esasları lisansüstü programlarından 12 Doktora 6 Yüksek lisans mezunu verilmiş olup halen eğitimine devam eden 12 Doktora 5 Yüksek Lisans öğrencisi bulunmaktadır.
Tarihçemiz
Ülkemizde hemşirelikte lisans eğitim programları ilk kez 1955 yılında, lisansüstü eğitim programları ise Hemşirelik Ana Bilim Dalı altında 1968 yılında yüksek lisans ve 1972 yılında doktora programları olarak başlatılmıştır. Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 27 Kasım 1990 tarihli kararı doğrultusunda hemşirelikte lisans düzeyinde oluşturulan diğer ana bilim dalları ile birlikte kurulmuştur.
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nin, 27 Mart 2015 tarihli 6639 sayılı Kanunla İstanbul'da kurulması ile birlikte Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı da bu tarihten itibaren fakülte bünyesinde yerini almış, 2016–2017 eğitim-öğretim yılında öğrencileri ile buluşarak hemşirelikte lisans ve lisansüstü eğitimine başlamıştır. Prof. Dr. Merdiye ŞENDİR Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı Kurucu Başkanı olup halen bu görevi sürdürmektedir.
Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 12 Aralık 2018 tarihli toplantı kararı ile Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Hemşirelik Ana Bilim Dalı altında “Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans Programı” ve “Hemşirelik Esasları Doktora Programı” açılmıştır.
Akademik Kadromuz


Doç. Dr. DEMET İNANGİL

Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA TÜRKOĞLU

Dr. Öğr. Üyesi NESİBE ŞİMŞEKOĞLU

Dr. Öğr. Üyesi NURDAN YALÇIN ATAR

Dr. Öğr. Üyesi SEMRA AÇIKSÖZ

Arş. Gör. AHMET ÖZDEMİR
Eğitim Faaliyetlerimiz
Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı Hemşirelik ve Ulusalararası Hemşirelik lisans programlarında bulunan Hemşirelik Tarihi ve Kavramsal Çerçevesi, Hemşirelik Esasları, Hemşirelikte Etik, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hemşirelik Bilişimi, Hemşirelik Bakımı Yönetimi I-II, Nursing History and Theoretical Framework, Fundamentals of Nursing, Ethics in Nursing, Health Assessment, Nursing Informatics ve Nursing Care Management I-II derslerini yürütmektedir.
Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Ana Bilim Dalı bünyesinde Hemşirelik Esasları alanında yüksek lisans ve doktora programları yürütülmektedir. 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında başlayan lisansüstü eğitim programlarında Hemşirelik Kavram ve Kuramları, Hemşirelik Esasları-I/II, Hemşirelik Süreci, Hemşirelikte Etik, Hemşirelikte Farmakolojinin Yeri, Sağlığı Değerlendirme, Hemşirelikte Yapay Zeka, Hemşirelik Kuramları, Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Süreci ve Sınıflandırma Sistemleri, Hemşirelikte İlaç Uygulamaları, Hemşirelik Esaslarında İleri Konular I/II/III/IV ve Sağlıkta Bilişim Teknolojileri dersleri yer almaktadır.
Fakültemizin kuruluşundan itibaren varlığını sürdüren Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı'mızın öncülüğünde, hemşirelik öğrencilerinin teorik bilgiyi beceriye dönüştürmesinde önemli yeri olan "Hemşirelik Simülasyon Laboratuvarı" aynı yıl üniversitemizin akademik ve idari birimlerinin, öğrencilerin ve medya temsilcilerinin katıldığı bir tören ile açılmıştır. Laboratuvar son bilimsel ve teknolojik gelişmeleri kapsayacak şekilde kurulmuştur ve Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı tarafından tüm derslerde aktif olarak kullanılmaktadır.
Eğitim Amaç ve Hedefleri
Amaç: Hemşirelik felsefesi, evrensel etik ilkeler ve hemşirelik değerlerinin yanı sıra mesleki kimliğini özümsemiş bir meslek üyesi olarak; birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerine bilimsel, akılcı ve yaratıcı yöntemlerle çözüm getirebilen, Hemşirelik Esasları alanına özgü temel konulara ve bunların dayandığı kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgiye erişebilen, değerlendirebilen, bilimsel araştırma yapabilen, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına ve hemşirelik esasları öğretimine aktarabilen, öğretim ilke ve yöntemlerini Hemşirelik Esasları alanında kullanabilen, mesleki çalışmaları ile hemşireliğin gelişimine katkı sağlayan, sağlık bakım gereksinimlerine duyarlı profesyonel hemşireler yetiştirmektir.
Hedefler: Program sonunda öğrenciler aşağıdaki hedefleri gerçekleştirecektir;
• Tarihsel süreç içerisinde hemşirelik bilim ve felsefesindeki değişim ve gelişmeleri analiz etmek,
•Bilim, sanat ve meslek olarak hemşireliği irdelemek,
•Hemşirelik felsefesi ve değerlerin ilişkisini açıklamak,
•Hemşireliğin kavramsal çerçevesini tartışmak,
•Hemşirelikte bakım felsefesini irdelemek,
•Hemşirelik bakımında model/kuramların kullanımının yararını açıklamak,
•Edindiği kuramsal bilgileri bütüncül yaklaşımla hemşirelik uygulamalarına aktarabilmek,
•Sağlık Bakımı Sisteminde hemşirenin rol ve sorumluluklarını tanımlamak,
•Birey aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirenin rol ve sorumluluklarını tanımlamak,
•Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun bireyselleştirilmiş bakım sağlamak,
•Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini karşılayabilmek,
•Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilmek,
•Sağlık bakımı hizmetinin sunumunda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek,
•Sağlık bakımı sisteminde hemşirenin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin yasal düzenlemelere ve sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlamak,
•Bakım uygulamalarında bakımın yöneticisi olarak rol almak,
•Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası iş birliği ile proje ve etkinlikler yürütebilmek,
•Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanarak bakımı yönetebilmek.
Çalışma Konularımız
• Hemşirelik tarihi
• Hemşirelik bakımı
• Hemşirelik eğitimi
• Etik ve değerler
• Hemşirelik model ve kuramları
• Hemşirelik süreci
• Sağlığın değerlendirilmesi
• Profesyonelleşme
• Bakım teknolojileri
• Hemşirelik bilişimi ve bilişim teknolojileri
• Kanıta dayalı hemşirelik
• Sağlık politikaları
• Yara bakımı
• Hemşirelikte ilaç yönetimi
• Holistik sağlık bakımı uygulamaları
• Ortopedi ve travmatoloji hemşireliği
• Sağlık bakımında simülasyon eğitimi
Erişim Bilgilerimiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Hamidiye Hemşirelik Fakültesi
Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane (Haydarpaşa) Külliyesi
Selimiye Mah. Tıbbiye Cad. No:38 34668 Üsküdar, İstanbul

+90 216 346 36 36

+90 216 346 36 40
info@sbu.edu.tr